Čas na změnu

Aby vás realitní makléř nedoběhnul

Hodláte prodat svou nemovitost a k prodeji chcete přizvat odborníka, tedy realitního makléře? Jistě děláte dobře, protože prodej nemovitosti je běh na delší trať a odborník vám může délku této trati značně zkrátit. Na druhou stranu, pokud si však vyberete špatného pomocníka, můžete si život značně zkomplikovat. Víte, jak vybrat toho nejlepšího realitního makléře?

 

Trh s realitami – trh s obrovskou konkurencí

Pokud se dnes podíváte na to, kolik realitních kanceláří u nás působí, pak hned zjistíte, že se jedná o trh s obrovskou konkurencí. Realitních kanceláří a makléřů jsou zde na stovky až tisíce a je pouze na vás, abyste poznali, komu tak komplikovanou záležitost, jakou prodej nemovitosti bezesporu je, svěřit.

 

 

Dobře si hned na začátku prohlédněte internetovou prezentaci společnosti, i ta a její zpracování vám může mnoho prozradit. Pokud společnost oslovíte, makléř by se měl dostavit na první prohlídku vaší nemovitosti. Mnohé poznáte ze začátku, kdy budete jednat o ceně.

 

Dobrý makléř by měl vyslechnout váš návrh, ke kterému by se měl nezaujatě vyslovit. V žádném případě by vám neměl slibovat prodej za přemrštěné ceny, nota bene tehdy, pokud nemovitosti ještě ani neviděl.

 

Prodej bohužel nikdo nezaručí

V mnoha realitních kancelářích vás budou hned na začátku tlačit do tzv. exkluzivity. Jde o to, že takto vás bude moci zastupovat pouze jedna společnost, nemovitost nebudete moci prodat ani vy sám, pouze prostřednictvím realitky. Někteří makléři se vás budou snažit přesvědčit, že právě oni vám dávají garanci skutečného prodeje. Na takové sliby ale rozhodně neskákejte – prodej nemůže v žádném případě zaručit nikdo.

 

 

Nenechejte se napálit podvodnými inzeráty

Některé realitní kanceláře se uchylují k vyloženým podvodným praktikám. Typickým případem mohou být nejrůznější poptávkové inzeráty. Pokud na ně zavoláte, setkáte se zase jen a pouze s realitním makléřem, který se takto snaží o širší portfolio prodávaných nemovitostí.

 

Případně může makléř přivést na schůzku fiktivní zákazníky, tedy ty, kteří zájem pouze hrají. Pokud se vám cokoliv na jednání makléře nezdá, okamžitě upalujte pryč!