Čas na změnu

Jak vybrat RK a makléře?

Pokud se chystáte prodat, koupit nebo pronajmout nějakou nemovitost je dobré využít služeb realitní kanceláře. Makléř vám poradí, pomůže, má spoustu kontaktů a ví, kdo zrovna třeba shání byt, který vy chcete prodat.

 

Pokud ne, ví jak vaši nemovitost nejlépe propagovat, aby se někdo takový co nejdříve našel. Ale víte kolik je v České republice realitních kanceláří? Může to znít neskutečně, ale až tři tisícovky. Jak tedy vybrat tu správnou, která poskytne služby, které očekáváte?

 

 

Kde RK hledat a co sledovat?

Nejdříve potřebujete nějakou nabídku, ze které můžete vybírat. Zkuste třeba internet, tam je spousta databází firem, které vám mohou pomoci. Zkontrolujte jak dlouho je RK na trhu, zda je zapsaná v OR a zda má kancelářské prostory pro veřejnost (ne jen korespondenční adresu). Navštivte jejich webové stránky, zjistěte v jaké lokalitě má zastoupení a jaké způsoby prezentace využívá.

 

Vyberte si pak několik z nich, které se vám zamlouvají nejvíce. V prvním kroku je můžete zkusit oslovit e-mailem či telefonicky. Uvidíte, jak rychlá bude jejich reakce. Pokud vám nabídnou schůzku za týden, rovnou je vyřaďte. Jak rychle dokáží makléři reagovat, je velice zásadní kritérium. Makléř by měl na nabídku reagovat co nejrychleji, nejlépe ihned.

 

 

Jaký máte z makléře pocit?

 

Poté dojde na schůzku s makléřem. Měli byste si všímat všemožných maličkostí, které mohou být ovšem v důsledku velmi důležité. První věcí je, zda přijde včas a jak na vás bude působit. Máte z něj pocit, že je to ten pravý člověk, který dokáže třeba prodat váš byt? Pokud přijde neupravený, pozdě a vystupuje velmi nejistě, určitě to nebude ta správná osoba.

 

Dobrý makléř je někdo, kdo je zvyklý dennodenně komunikovat a spolupracovat s lidmi. Měl by být upravený, příjemný, působit uvolněně, chodit včas (nebo se alespoň předem omluvit, že se zpozdí). Měl by působit profesionálně.

 

To znamená, že vám vysvětlí, co vám nabízí a výhody spolupráce, bude se snažit od vás získat co nejvíce potřebných informací, prodiskutuje s vámi cenu a zároveň má přehled o cenách podobných nemovitostí atd. Prostě ví, o čem mluví.