Není tajemstvím, že tramvajová křižovatka na Palmovce, kde najdeme vchody do metra a tramvajové zastávky, není žádným luxusně designovým koutem Libně. Pravý opak je pravdou, a o změně si ptáci na střechách štěbetají tak dlouho, že už pomalu nikdo nevěřil, že na té špinavé zanedbané ploše, kde je jen parkoviště a v keřích lidé bez domova, někdy vyroste něco, kolem čeho se místní nebudou muset bát v noci chodit. Podle oficiálních původních plánů by měl být projekt Nová Palmovka otevřen už příští zimu, ale do této doby se nic nedělo. Nyní snad začíná svítat na lepší časy.

 

 

Dominantou projektu bude Městský dům

Moderní první Městský dům, který by měl být dominantou projektu, by měl seskupit všechny úřády Prahy 8 do jedné budovy, protože současné „rozházené“ budovy po celé Libni nejsou ideálním řešením. Kromě úřadů zde zbyde dostatek místa i pro kanceláře a obchody. Velkým trnem v oku Prahy 8 je i chybějící náměstí, které by si páni úředníci přáli vytvořit právě zde.

 

Radnice by si přála, aby byla nová radnice reprezentativní a změnila zašlou podobu Palmovky. Nevyužitou plochu by měl zaplnit konferenční sál, spousta obchodů, restaurace a parkování. Současná plocha sloužila jen P+R parkovišti, které k poslednímu září ukončilo provoz. A to nejen z důvodu, že bylo minimálně využíváno, ale konečně také proto, aby zde mohla po několika letech plánů a spekulací vyrůst Nová Palmovka.

 

Nová budova by měla ušetřit až 20 milionů ročně

Odhady jsou takové, že nová budova ušetří na energiích 20 milionů ročně a její výstavba vyjde levněji než rekonstrukce dosavadních budov, tedy cca na 1,2 miliardy korun. Postavit celý projekt by měl Metrostav, kolem něhož se vytvořilo dost nejasností, nicméně věci se konečně pohnuly, a po uzavření parkoviště je plocha oplocena a už zde před několika dny proběhly i archeologické práce. Žádné cennosti archeologové nenašli, a tak by se brzy mohlo začít stavět.

 

Ne všem obyvatelům se ovšem Nová Palmovka líbí, takže stát se může ještě cokoliv. První Městský dům by Palmovku rozhodně povznesl na vyšší úroveň, než je současná podoba, která se blíží spíše poušti plné nepořádku než místu, přes které vede velké množství dopravních spojů, a díky tomu zde denně projde  nespočet lidí. Ať už tedy tento projekt projde nebo ne, změna je každopádně na místě.